Fanø

Initiativer på Fanø

Foto: Gitte Lindeborg

Initiativer på Fanø, januar-juli 2023.
Kampagner, sociale medier, Google, projekter, drift, presse.

KAMPAGNER

  • Stor gastro kampagne fra Fanø – se ambassadørfilm HER.
  • Kampagnen lå op ad en af TV2 mest populære nye danske Tv-serier, ”Dansegarderoben”, på TV2 Play
  • Kampagnen fik 608.769 visninger
  • 94,73 % har set kampagnen til ende (meget flot i betragtning af, at filmen er relativt lang)  
  • Oplysningskampagne på Fanø 2021-nu
    • Mål: skab opmærksomhed på ønsket adfærd – eks. Tag cyklen, hold hunden i snor, pas på naturen osv.
    • Samarbejdspartnere: Fanø Kommune
  • Cykelkampagne i samarbejde, juli-sep. 2023
    • Formål: At få flere til at tage cyklen til Fanø og bruge cyklen til at komme rundt på øen.
    • Fanø Kommune og Dansk Cykelturisme

 Der er sket en stigning i antallet af cykler på Fanø Færgen samt fald i personbiler på færgen (19.482 færre i 2023 (januar-juli) sammenlignet med 2022)

Eksempler fra sociale medier:

  • Ø-Camino:
  • Rækkevidde på Facebook: 64100 unikke visninger
  • Rækkevidde på Instagram: 1800 unikke visninger
  • Kina til Fanø/Dragefestival:
  • Rækkevidde på Facebook: 24.139 unikke visninger
  • Rækkevidde på Instagram: 12.817 unikke visninger

Eksempler på Google søgninger og placeringer pr. 18. august 2023:

Oplevelser Fanø
Nr. 1

Aktiviteter Fanø
Nr. 1

Spisesteder Fanø
Nr. 2 efter TripAdvisor

Ferie på Fanø
Nr. 2 efter Sol og Strand

Attraktioner Fanø
Nr. 2 efter TripAdvisor

Fanø Internationale Dragefestival/Dragefestival Fanø
Nr. 1

PROJEKTER

  • Ø-high Five (løbende, sluttes 2023)
    • Samarbejde mellem 5 danske øer, Fanø, Samsø, Læse, Ære og Langeland. Projektet har til formål at fremme og skabe kendskab til nogle af de aktiviteter, som vi på alle 5 øer arbejder med. Herunder fx kitesurfing, golf, vinterbadning, 
  • Fanø Arts and Crafts I Power to Experience – synlig kunstrunde
  • Vestkysten som Powerbrand: dataprojekt og potentiale analyse
  • Vestkysten som Powerbrand: Store internationale kampagner med VisitDenmark i Tyskland og Holland. Se eksempel på side HER.
  • De Grønne Idealister: autocampere og bæredygtige feriehuse

DRIFT

  • Turistkontor med en tysk- og engelsktalende ansat.

Betjent åbningstid:

mandag-fredag 10.00-14.00 i højsæson

mandag og fredag 10.00-14.00 i ydersæson

Turistkontoret er åbent:

Mandag-søndag 10.00-18.00 hele året

  • Turistinspirationer hos udvalgte aktører.

Betjenes i forhold til deres åbningstid.

PRESSE

Juni/juli/august

  • Pressetur med National Geographic Food
    • Fokus på mad. 2-3 helsider. Markedsføringsværdi 130.000-200.000 DKK.
  • Wandel Magazine
    • Fokus natur og vandring. Artikel udkommer anden halvdel af 2024.
  • Pressetur med Vogue Living
    • 15 siders reportage fra Vadehavsøerne. Markedsføringsværdi 1 mio. DKK.
  • Pressetur med Jesper Møller
    • Fokus på mad og kultur.

 Pressetur med Caravannen Magazine

Fokus på kultur- og naturoplevelser.

KERNEFORTÆLLING, FANØ

  • Se kernefortællingen fra Fanø HER
  • Se hele Vadehavskystens kernefortælling med speak HER